No Fear: Business Leadership for the Digital Age

Biblioteka

Autor: Pekka Viljakainen

Stron: 256

Wydawca: Marshall Cavendish Corp/Ccb (September 15, 2011)

Język: Angielski

Podziwiam autorów, którzy potrafią w jednej książce żonglować na przemian dwiema umiejętnościami– lekkością snucia swej opowieści oraz wprawą prognozowania przyszłości. Szanuję tę zgrabność bo nie każdemu ona wychodzi, a jeśli już w jakiś sposób się to udaje to albo oschle i nijako albo tendencyjnie i – o ironio – przewidywalnie.

Tym razem mamy do czynienia z wyrafinowanym rzemieślnikiem, który zdecydował wziąć sobie za temat przewodni pokolenie Playstation czyli niereformowalną generację specjalistów wychowanych na YouTubie, konsolach, Bitcoinach i torrentach.

Innymi słowy mowa o moim pokoleniu, które nie tylko, że dopchało się do rynku pracy ale zaczęło go stopniowo modyfikować i formować wedle własnych potrzeb.

Analiza i przekrój zagadnień dotyczących „cyfrowych kowbojów” jest przeogromny.

Od weryfikacji poszczególnych osobowości i ich różnić w mentalności, sposobie zarządzania, motywacji, poprzez wzajemną współpracę oraz zagubione w tym wszystkim korporacje, które działają w oparciu o przestarzałe modele biznesowe.

Do tego badanie i obserwacja przeprowadzona jest z perspektywy pracownika, szefa, specjalisty IT oraz biznesmena, który w swym wieloletnim doświadczeniu współpracował z gigantyczną liczbą “osobników” co samo w sobie przekłada się na profesjonalizm prowadzonej opowieści. Książkę napisał po prostu kumaty koleś 🙂

Ciekawe są zarówno same spekulacje i proroctwa jak i gdybania oraz wnioski nasuwające się w kontekście oceniania, szefowania oraz dowodzenia ludźmi.

A, że, jak pisałem, temat dotyka bezpośrednio również i mnie to tym łatwiej jest mi utożsamiać się z kreowanymi figurami oraz polemiką zarzutów i pochwał kierowanych pod adresem pokolenia Playstation.

Bo cała rzecz to tak na dobrą sprawę solidna, skonkretyzowana analiza i diagnoza tycząca się leadowania i managerowania pokoleniem, które częściej robi coś „bo chce” niż dlatego, że musi.

To treściwe badanie,  które ma na celu pokazanie jak odnaleźć się za rolą kierownika w w szalonych czasach, w których multitasking oraz social media stoją na równi z takimi pojęciami jak delegowanie tasków czy focusowanie się na targetach.

Takich dzieł nigdy za wiele.

Zwłaszcza tak udanych i pełnowartościowych.

Najlepsze cytaty:

  • Strategy is the choices you make to make money. Changing your strategy means relocating resources in such a way that everyone in your organization notices in in their everyday wirk. If the strategy doesn’t tell you what you are selling and the new strategy doesn’t bring any changes to everyone work it’s all just corporate fluff.
  • The only thing worse than not providing an opinion – in terms of leadership – is sending messages when you don’t understand the substantive core. A leader is expected to be able to engage in further conversations and if you are an emperor with no clothes you will be found out in a seconds.
  • What’s good for customer should be deciding factor if there is a conflict situation in your organization. (…) Everything comes after the client.
  • There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle.
  • Life is a game and business is a big game using someone’s else money.
  • The leadership challenge is to create an environment where talent, experience and expertise are measured and rewarded.
  • Interactions must always be followed by decisions.
  • If you want to build a ship, don’t drum up the men to go to the forest to gather the wood, saw it and nail it the planks together. Instead teach them the desire for the sea.
  • The heart of helicopter ability lies in a combination of two things – the ability to see things for high enough and the ability to land quickly at any time.
  • Strategy always comes up when your subordinates are in trouble and the money is just not coming in. Otherwise you only need it’s fluff once a year for the corporate government.
  • There is a huge difference between tourist and travelers. Tourist scratches the surface. Traveler wants to learn, to adapt and take some risks.
  • To win a battle you always need more Indians and fewer chiefs.
  • We must all learn to embrace uncertainty and make it part of our operating system.

Marcin Sikorski

Twórca wortalu test-engineer.pl. Wieloletni test lead oraz entuzjasta obszaru Internet of Things oraz systemów Embedded.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz